Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'welke cilinder..parmakit 125cc of athena 125cc.?' (ID 67499).
De reply is geschreven door drestar (UserID 22209) op 9-5-2013 16:32.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Even uitdraaien is geen optie, je moet eerst de juiste verbrandingskamer uitrekenen op MSV


ja kom op zeg wat maakt mij het nu uit of die nu 5 km p/u zachter of harder rijd of op 50km 25ml meer zuipt,of de cilinder 500km minder meegaat.. als ik zo moet gaan beginnen dan kan ik ook net zo goed alles gelijk gaan aanpassen en laten tunen.. je moet van een standaard setup uitgaan waar niet het maximale uitgehaald gaat worden en van een brommer waar niet hele dagen mee gereden gaat worden..ik mag blij zijn als ik dit jaar mijn cilinder nog kan inrijden haha

de enigste reden waarom ik de kop zou willen laten uitdraaien is om wat minder hoge compressie te hebben en verder niks.. vroeger reed ik altijd op 70cc honda mt'tjes van alle merken waaronder zeta,polini,malossi,en met een ori 50cc kop erop ging dat ook altijd goed,en soms deed er wel eens een dubbele koppakking tussen en dat werkte zelfs ook nog goed, ik heb nog nooit problemen ondervonden dat de zuiger tegen de kop aan tikte en altijd best goedrijdende mt's gehad, (in totaal 9) en daardoor nog nooit een cilinder naar de klote gereden,dus het zal allemaal wel meevallen. mobshop.de... zet er zelfs bij dat op de 125cc ook nog probleemloos de ori 80cc kop erop kan.. en dan zullen ze waarschijnlijk ook wel van de standaard situatie uitgaan...maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat er zomaar bij zetten.dat zullen ze daar heus wel weten,want als klanten daar gelijk problemen mee krijgen doordat daar de zuiger tegen de kop aankomt en daardoor de boel kapot gaat dan hebben zij het wel mooi gedaan door te zeggen dat het probleemloos kon..of denk je niet? maar het is natuurlijk best wel interessant om een cilinderkop uit te draaien met berekeningen enzo..(als je een tuner bent)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved