Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'originele honda mt5 70-75 laten rijden' (ID 10304).
De reply is geschreven door huh (UserID 574) op 29-6-2003 14:03.

Nouw, een 50 snel is goed denk ik hoor...met een 70cc rij je al gauw 80, zeker op een MT'tje. Koop dan alleen geen imitatie cilinder, want dat slijt nogal. Behalve als je weinig rijdt en lekker veel wilt sleutelen

Met hoogtoerig rijden wordt trouwens bedoeld dat je hoog in toeren het meeste power, dus dat je daar het snelste optrekt enzo. En aangezien je over het algemeen lekker door wil rijden, rij je steeds hoog in toeren en dat is misschien wat onrustig. Dus je moet wel overschakelen, maar heel laat, omdat je anders in de volgende versnelling voor je powerband terecht komt. En dat wil je nie, want da rijdt nie door enzo

Maja als je van je ouders een 70cc mag, zou ik dat doen. Kun je idd zoals Martijn zegt, lekker rustig in toeren rijden en je hebt nie zo?n last van wind tegen enzo. Das wel handig!

Al is de verleiding als je 70cc hebt denk ik wel erg groot om steeds iets verder op te voeren tot je dalijk 90 rijdt. Met een 50 snel zit de grens over het algemeen toch echt bij de 80/85, of je moet echt gaan tunen enzo.

Dus: of een 50snel (liefst een merk), of een 70cc, kun je het beste een goedkope nemen, die zijn nie zo h??l snel...ori of 16mm carburateurtje, dan nog een leuk uitlaatje, welke weet ik nie, moet je denk ik beetje uitproberen. Voor die 70cc liefst zo laagtoerig mogelijk of met een lekkere brede powerband, met 50 snel mag het best een hoogtoerige zijn. En snelle luchtslangen is altijd leuk


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved