Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Mtx/tsx kopen' (ID 10296).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 29-6-2003 3:39.

Tss, een Soekzoeki had ik dus nooit gekocht om de loze argumenten die ik hier lees.

TSX heeft monoshock!
TSX veert super!

Een MTX niet dan?
JUIST WEL

TSX heeft mooie tellers!
Tjah, een MTX ook, dus boeiend.

TSX is 5 bak!
En SOMS 6 bak!

5 bak kan je voor Honda zo kopen, net als een 6 bak.
Honda blokjes zijn ?bersimpel, dus die heb je er z? in.
Daarnaast is een Honda 6 bak 100x makkelijker te krijgen dan een Suz 6 bak.

Een TSX is zuinig, zelfs met 70cc!
En korte slag, dus ZOU veel toeren kunnen draaien.

Oke; record met Honda op dit forum;
MT, 70 malossi, 20mm carb, reed 1 op 40!!!!!
Daarnaast heeft een Honda 50 blok ook een vrij korte slag

Quote:
geen idiote balans as in het blok
buddy kan met slotje los
schokdempers in de overbrening (koppeling/achterwiel)


Balans-as, ja daar merk je ook ?cht veel van
NEE, niet met normale set-ups.
Mocht je superextreem gaan dan kan 'ie er altijd nog uit (wel ff krukas uitbalanseren, zo gebeurd).

Buddy kan met slotje open.
Ja, en dan?
Je helm kan er niet onder ofsow, DUS

Schokdempers in de overbrenging.
Oh, je bedoelt die redelijk MOEILIJK verkrijgbare rubbers in je achterwiel?

Quote:
tsx heeft goede wegligging,zijn bettrouwbaarder dan Honda en mooier(das persoonlijk)
en tsx is 5 bak en 12 Volt ne Heeft mooie mono veer ophanging

mooie tellertjes enz


Wegligging, en tellers zijn besproken.
12v of 6v...
Wat maakt d?t nou weer uit.
Wel es een goed werkende 6v verlichting gezien (en dat doen ze bijna allemaal, tenzij je een prutsbrommer hebt), die geven net zo goed en fel licht als 12v.

En je ontsteking merkt er ook geen ene donder van...
Mono ophanging...
Gast, wel es een MTX gezien?
Dat is de ORIGINELE pro-link, zoals gezien bij VEEEEEEEEEEL van alle motoren.
Bij Suzuki heb je iets vergelijkbaars, maar de MTX doet zeker niet onder voor de TSX.

TSX betrouwbaarder dan Honda?
Ow, daarom zie je ze ook zoveel (ik heb 1 op de 10 'oude' schakels als TSX kunnen identificeren)

Daarnaast zijn voor Honda (mijn favo) veeeeeel imitatie onderdelen te krijgen, die ook de prijs v/d originele onderdelen hebben kunnen drukken.
Dus lage prijzen en veel keuze.

Voor Honda zijn veeeeeeel meer cilinders te koop, wil je een 70cc op een TSX, dan heb je de keus tussen iig Airsal/Eurolit en Malossi (ook imi neem ik aan?).
Bij MTX, oud type; Polini, Malossi, Zeta, Athena/Eurocilindro, imi.
Bij MTX, nieuw type (dus een SH); iig Athena/Eurocil, en je kan ze watergekoeld maken met weinig moeite, waardoor er weer een heel interesant arsenaal aan onderdelen te krijgen is.

Daarnaast heb je voor een MTX-ot z? een 80cc blokje gevonden, waar je 80cc, 110cc en RUIM 125cc op kan zetten.
Bij de zgn. SH kan je er een MBX-80 blok onder gooien (standaard watergekoeld), en daar kan je ook weer veel snelle en mooie cilinders op gooien.

Als je van diversiteit en betrouwbaarheid houdt, die hand in hand gaan met een uitstekende kwaliteit, ga dan voor de HONDA MTX!!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved