Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'CBR turbo' (ID 67374).
De reply is geschreven door rubbert (UserID 9739) op 21-3-2013 11:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
Ik heb nog een goede turbo liggen van een 1300 cc diesel opel motor. Mag je wel hebben, ligt me in de weg.

Verder heeft een turbo wel een goede oliedruk nodig, ik ben toen bezig geweest (uitzoeken) voor mijn auto om een turbo erop te bouwen. Blijkbaar zijn er voetjes te krijgen die je tussen het oliefilter plaatst met een aansluiting voor hoge druk olie voor naar je turbo! Dat lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing. Retour gewoon gat boren in carter en vitting erin maken..

Ps. weet niet of dit er ook voor motoren is, maar is vast te maken!

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 20-3-2013 om 17:58 uur.


PB

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Yep, druppeltje per seconde @ stationair blijft ie nog 5000km mee heel.
De benodigde druk en hoeveelheid is redelijk laag, maar dat is een kwestie van proberen, als het ding rookt als een rasta heb je waarschijnlijk een olierestrictor nodig (en/of de olieretour werkt niet)

Vergeet trouwens ook niet dat je je carterontluchting los gooit, voordat je die onder druk zet (je zult de eerste niet zijn)


ik heb nog wel een paar oude xr oliepompjes liggen, daar valt wel wat leuks van te knutselen denk ik, het lijkt me in ieder geval wel het mooiste om de gehele olievoorziening van de turbo gescheiden te houden van de motor-smering (het pompen en filteren, wel dezelfde olie natuurlijk)

maar begrijp ik het dan goed dat de olie uit de turbo gezogen moet worden, of kan de retour gewoon op de oliedruk gebeuren (er van uitgaande dat de turbo inderdaad lager dan het olielevel hangt, en hij zijn eigen oliepomp heeft)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 21-3-2013 om 11:06 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved