Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'CBR turbo' (ID 67374).
De reply is geschreven door rubbert (UserID 9739) op 19-3-2013 19:12.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Niks aan de timing doen, je uitlaatspruitstuk komt ook op druk te staan, dus je blaast je mengsel niet zomaar naar buiten (maar dat schijnt niemand te snappen)
Carburateurs heb je een hogedrukpomp (a 3 bar ofzo)nodig en een drukregelaar die compenseert adhv de laaddruk.
Dan de beluchting onder druk zetten en afstellen maar (en hopen dat het niet lekt)
Olieafvoer zul je een pompje oid voor moeten maken omdat de turbo voor 99% zeker te laaag hangt, dr is een manier met membraanklepjes zodat je geen elektrische pomp nodig hebt (ik zoek thuis wel een keer)
Intercooler lekker vergeten, is nauwelijks ruimte voor en op 0,5 bar oid niet noodzakelijk.
Het is met geduld, goed zoeken en alles zelf doen wel onder de 1000 euro te maken op zo'n manier dat het heel blijft
dus eigenlijk zijn de volgende dingen die geld gaan kosten:
-de turbo zelf
-hogedruk brandstofpomp
-drukregelaar
-iets om de olie mee door de turbo en van de turbo naar het blok te pompen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hoe ga je de turbo aandrijven ?
gewoon op de uitlaat inderdaad
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved