Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha DT/RD blok' (ID 67003).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 3-3-2013 22:46.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
Qua lager zat het bij de Honda blokken geloof ik ook al zo bij de koppelingskant, als ik het goed onthouden heb. Inmiddels hadden wij ook al bedacht dat het ook wel moet kunnen met zz of 2rs lagers. Dan heb je het vet al in het lager zitten en heb je ook geen olie meer nodig.
Ik kwam laats idd ook iets tegen over rotax etec blokken, daar zit de smering los van het brandstof systeeem. Directe inspuiting van de benzine en een losse oliepomp met smeerleidingen. Ding kon met 1 liter olie 450km aan en 12.3 l benzine per 100 km oftwel 1 op 55 ongeveer. Valt nog best wel tegen nu ik alles nareken. Anyhow hoeveer je kan gaan qua smering zullen we nooit te weten komen, of er moet nog iemand zijn die het geen probleem vindt om met een modern blokje de smering af te bouwen tot de boel vastnaait
big-end is de grootste zwakke schakel als het op smering aan komt
denk dat de meeste blokken trouwens bij 1/100 met goede olie zelfs nog niet kapot lopen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved