Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha DT/RD blok' (ID 67003).
De reply is geschreven door RikDT50MX (UserID 22379) op 3-3-2013 22:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ik wou hier nog even opmerken dat het met moderne 2takt olieën prima mogelijk is om misschien wel 1 op 75 te smeren.
Eurol formax geeft bijvoorbeeld al 1 op 60 aan.

Betreft de krukaslagers in olie, dat moet kunnen.
Koppelingskant is niet zo moeilijk, gewoon keering aan de binnenkant.
Onstekingskant moet je gaan denken aan dubbele keerringen met daartussen het lager. En dan misschien zelfs dmv nippels en slangetjes zorgen dat de olie kan circuleren.




Qua lager zat het bij de Honda blokken geloof ik ook al zo bij de koppelingskant, als ik het goed onthouden heb. Inmiddels hadden wij ook al bedacht dat het ook wel moet kunnen met zz of 2rs lagers. Dan heb je het vet al in het lager zitten en heb je ook geen olie meer nodig.
Ik kwam laats idd ook iets tegen over rotax etec blokken, daar zit de smering los van het brandstof systeeem. Directe inspuiting van de benzine en een losse oliepomp met smeerleidingen. Ding kon met 1 liter olie 450km aan en 12.3 l benzine per 100 km oftwel 1 op 55 ongeveer. Valt nog best wel tegen nu ik alles nareken. Anyhow hoeveer je kan gaan qua smering zullen we nooit te weten komen, of er moet nog iemand zijn die het geen probleem vindt om met een modern blokje de smering af te bouwen tot de boel vastnaait


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved