Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Crossmotor carburateurs ect.' (ID 67292).
De reply is geschreven door j0ren (UserID 21883) op 20-2-2013 19:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


nou kan ik me wel indenken dat joren dit zegt, iemand die een cilinder wil tunen voor redelijk weinig geld komt meteen al over als iemand die niet weet wat die doet, kan best zijn dat die gene dat wel kan maar vaak is een bedrijf betrouwbaarder omdat zij het al langer doen en dus meer ervaring hebben, nou is dit ook duurder omdat hun het niet voor de hobby doen (maar dat weet je zelf denk ik ook wel)

en idd dom gezeik over stickers, maar hij heeft wel gelijk, ik heb liever een motor die er goed uitziet en ook met een goed blok(origineel, dus niet getuned) dan een motor die er niet uitziet en waarbij allerlei lagers en kappen etc in en aan het frame gaar zijn/er niet uitzien met een getuned blok

tuurlijk is het mooi om straks te zeggen dat je motor niet meer standaart is en van allerlei tuning onderdelen heeft, maar je moet je ook afvragen of je dit wel het eerst zou doen

IK zou persoonlijk liever EERST geld uitgeven aan de vering, als hobby rijder ga je toch niet zo veel gebruik maken van die extra power in je blok en vaak word de motor na het tunen alleen maar piekeriger, beter dus je vering in orde hebben, vind je rug etc ook wat fijner.

en ik denk dat je door de vering ipv tunen ook veel meer verschil zult zien in rondetijden


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 20-2-2013 om 18:58 uur.


Dankjewel marco, jij snapt het

en @ CasDt; Ik bedoel het vooral qua felheid. Het verschil qua snelheid is minimaal. Pakt sneller op etc.
Maar of het 500 euro waard is? Nee. Vandaar nooit laten doen wanneer je cilinder nog orgineel is. Als er al een getunede cilinder op je motor zit; mooi meegenomen. Of als je bijvoorbeeld je cilinder kan inruilen en 50 euro ofzo bijleggen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved