Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Crossmotor carburateurs ect.' (ID 67292).
De reply is geschreven door lytseleen (UserID 22828) op 20-2-2013 0:06.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

hij bedoelt roterende inlaat, niet geforceerde inlaat

het punt waarop je inlaat opent en sluit wordt dan mechanisch aangestuurd ipv met drukverschillen zoals bij een membraan

bij de cross is dit niet erg praktisch omdat dit veel vermogen geeft, maar wel in een relatief kort toerenbereik (je zit immers vast aan een bepaalde timing, tov een membraan die zijn 'timing' min of meer aanpast aan het toerental)

iemand die niet zo snel rijdt is overigens vaak sneller met een kleinere carb met vriendelijke koppelcurve als met een grotere carb met een piekerige motor!

Roterend kan prima een breed toeren bereik hebben. Ligt eerder aan de uitlaat. Crossers met roterende inlaat zijn er ook wel.

Ik dacht zelf dat een grotere carburateur voor meer kracht onder in zorgde maar dat blijkt dus weer niet zo te zijn.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved