Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'oudere suzuki rm 125 in de cross' (ID 67282).
De reply is geschreven door Brommers en meer (UserID 23350) op 17-2-2013 16:36.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha dt125lc
Dit is misschien nog een domme vraag van mij maar wat is een powervalve en hoe voel je tijdens het rijden al deze nog werkt ?


hieronder een uitleg over powervalve:

Een powervalve is een draaiende klep, aangedreven door centrifugaalgewichten, elektrisch of zoals bij RAVE (Rotax) zelfs pneumatisch, die de hoogte van het uitlaatkanaal van een tweetaktmotor aanpast aan het toerental, waardoor de bruikbare powerband groter wordt.
Voorbeelden bij motorfietsen:
AEC (Suzuki),
ATAC (Honda),
CTS (Cagiva),
KIPS (Kawasaki), Kawasaki Integrated Powervalve System, geïntroduceerd op de KX 125 en KX 250 crossers van 1985, vanaf 1986 ook op de 500 cc crossmotoren.
YPVS (Yamaha).
In de loop der jaren kregen vrijwel alle sportieve tweetakten een of andere vorm van powervalve. De eerste was YPVS (1977). Ook wel uitlaatwals genoemd.

ik hoop dat ik je hiermee kan helpen

hier een schematische tekening wat in mijn geval gemakkelijker denkt


Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 17-2-2013 om 16:40 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved