Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 50"' (ID 66744).
De reply is geschreven door ktm 4 ever (UserID 14714) op 17-2-2013 13:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Sorry dat wil ik even verbeteren.
98 is wel degelijk beter voor je motor. Já, je merkt pas echt verschil als je motor er echt op gebouwt is, maar het is zeker niet slecht om er 98 in te gooien ipv 95.
98 is veel schonere benzine, dat merk je bijvoorbeeld vooral bij oldtimers. De tanken daarvan rotten gewoon weg met 95 erin maar blijven veel langer goed met 98.
Ook zijn er diverse onderzoeken geweest waaruit blijkt dat je met 98 wel degelijk iets meer power haalt als met 95, ookal is je motor er niet op afgesteld.
Bottemline: met 98 heb je minder kans op pingelen en een rotte tank, en misschien iets meer vermogen (wel verwaarloosbaar). Op een moderne motor zal het niet zoveel uitmaken, maar zeker voor gekoesterde oldtimers zou ik er 98 in gooien.
heb je een bron voor het wegrotten van tanks door euro 95?
ik heb die ervaring namelijk helemaal niet en toch aardig wat ervaring met oldtimers. ik ken wel het probleem van wegrottende rubbers, verkeerde klepzittingen etc.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved