Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda 4 takt blok' (ID 67107).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 17-12-2012 22:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
1: een passende vliegwiel trekker is wel handig ja. die trekker past op alle honda 4takt blokken met uitzondering van de stoterstangen blokken en volgens mij staande cilinder blokken.
2: het makkelijkst is met de zuiger op T en de kleppen gesloten. in prinsiepe maakt het eigenlijk niet veel uit. als je hem maar met monteren goed zet. vliegwiel op T het rondje op het nokken as tandwiel in de inkepeing op de kop. schroevendraaier door het tandwiel en nokkenas en dan draaien tot alle 2 of 3 de boutjes in lijn staan.
3: koppeling dat wijst zich van zelf wel kan je niet veel aan fout doen. koppeling vast houden bij het verwijderen van de moer. zou je een speciale sleutel voor kunnen kopen a 20 euro imitatie 50 euro origineel. je kan ook zelf zoon special tool maken met behulp van een oude dop uit een dop set. daar moet je 4 stukken uit slijpen dat hij in de moer past. je kan ook de beun methode gebruiken: hamer en schroevendraaier.
4. ik zou niet op de krukas slaan maar een bak as. als je alle bouten los hebt wil het ook vaak dat het zelf al uit elkaar komt.
de lagers moeten op de krukas blijven. en niet in het blok daar moeten ze zo in vallen als je ze er goed voor heb liggen.
voor de timing van de nokkenas
afbeelding
kijk duidelijk. am6 zit altijd erg klem dus moet uit mekaar geslagen worden. honda dus eigenlijk los op klevende pakking na dus?
blokken liggen al minstens 1 jaar stil bij een dealer die de bouten er niet uit krijgt. nog rare/lastige dingen in het blok? am6 is er bijvoorbeeld ene balletje waar je goed op moet letten. zoiets ook bij honda?
edit: welke maat is die trekker? deze?: http://www.easyparts...r_Buzzetti_5224.html
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 22:16 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved