Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda 4 takt blok' (ID 67107).
De reply is geschreven door 4takker (UserID 4664) op 17-12-2012 22:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
het gaat me puur om het demonteren, monteren en controleren.

ik ga er zelf verder niks mee doen, enkel opknappen en weer afleveren.

ben ik er nog speciaal gereedschap voor nodig of wil alles wel met een standaar gereedschap kist? heb ook een luchtsleutel enz maar weet niet of er speciaal trekkers nodig zijn.

edit: nog tips over het splitsen of gewoon:
1: ontsteking eraf
2: cilinder eraf. hoe kan ik het beste de kleptiming goed houden?
3: koppeling kant los
4: blok doormidden. speciale manier van splitsen of net als AM6 op de krukas slaan?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 21:52 uur.


1: een passende vliegwiel trekker is wel handig ja. die trekker past op alle honda 4takt blokken met uitzondering van de stoterstangen blokken en volgens mij staande cilinder blokken.

2: het makkelijkst is met de zuiger op T en de kleppen gesloten. in prinsiepe maakt het eigenlijk niet veel uit. als je hem maar met monteren goed zet. vliegwiel op T het rondje op het nokken as tandwiel in de inkepeing op de kop. schroevendraaier door het tandwiel en nokkenas en dan draaien tot alle 2 of 3 de boutjes in lijn staan.

3: koppeling dat wijst zich van zelf wel kan je niet veel aan fout doen. koppeling vast houden bij het verwijderen van de moer. zou je een speciale sleutel voor kunnen kopen a 20 euro imitatie 50 euro origineel. je kan ook zelf zoon special tool maken met behulp van een oude dop uit een dop set. daar moet je 4 stukken uit slijpen dat hij in de moer past. je kan ook de beun methode gebruiken: hamer en schroevendraaier.

4. ik zou niet op de krukas slaan maar een bak as. als je alle bouten los hebt wil het ook vaak dat het zelf al uit elkaar komt.
de lagers moeten op de krukas blijven. en niet in het blok daar moeten ze zo in vallen als je ze er goed voor heb liggen.



voor de timing van de nokkenas



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved