Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha DT/RD blok' (ID 67003).
De reply is geschreven door gradus (UserID 18335) op 15-11-2012 13:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Het olieverbruik is idd een hele belangrijke, verder gebruiken we een yamaha blokje omdat we een basis moeten hebben van waaruit we de verbeteringen uitwerken, het leek ons dus ideaal om iets zonder carterinlaat en electronische ontsteking te gebruiken zodat je dan juist mooi kan berekenen wat het verschil is in stroming en wat de invloed van de ontsteking is. wat betreft oliebervruik zitten we idd al te kijken naar keramisch materiaal voor de cilinderwand en de zuigerveren, en het idee om de krukaslagers in een oliebad te laten draaien.
P.S.
kenny als jij zo nog een poortmapje van een originele cilinder zou hebben zou dat wel geweldig zijn, en als jij dan ook nog de inhoud van de carterholte en de spoelrichtingen zou weten zou je helemaal een held zijn.
edit:
aangezien we vanwege de kosten toch waarschijnlijk niet kunnen gaan bouwen is de kans idd zeer groot dat we voor injectie kiezen of een systeem met een grote en een kleine carburateur. Ook het principe van symetrische spoeling gaat naar gekeken worden.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 9-11-2012 om 18:15 uur.


de krukas lagers in een olie bad laten liggen.

je heb toch ook lagers met keringen erin zeg maar zoals wiellagers kan je die niet gebruiken ?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved