Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder bewerken' (ID 66587).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 17-7-2012 19:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
zelfde idee met de putjes in een golfbal.
zorgt voor lagere luchtweerstand.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
lucht/benzine mengsel stroomt beter over lucht/benzine mengsel dan over aluminium.
De oneffenheden in het aluminium zorgen voor turbulentie wat dus een betere verneveling van lucht/benzine mengsel geeft.
Ga je polijsten dan gaat de benzine aan de wanden beginnen kleven (zie effect autoruit, dikke druppels die traag bewegen).
Een dremel dat je kan vinden in de hubo of gamme lukt ook goed hoor voor dit werk.
Heb mijn cillinderkop van de gsxr1100 ook bewerkt met zo'n hubo dremel
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2012 om 18:24 uur.
Bedankt voor deze mooi uitleg! Ik heb tot nu toe heel de disussie over het polijsten en opruwen nooit begrepen simpel weg omdat iedereen altijd zegt "dan kan er geen olie hechten aan de wanden" en dit stuk vond ik altijd maar onduidelijk. Dus bij deze, bedankt!
En hoe denken jullie over de uitlaatpoort? Deze wel spiegeltjes glad maken zodat er geen kool zooi aan gaat hechten?
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 17-7-2012 om 19:51 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved