Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Yamaha dt 50 problemen' (ID 66551).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 7-7-2012 14:11.

Het is een dtr50 met een dt50mx tank, zo te zien.
Normaal heeft een dtr50 een elektronische ontsteking.
Maar die worden er nog wel eens vanaf gehaald, omdat deze gewild zijn.
Of er zit een dt50mx blok ofzo onder, kan natuurlijk ook nog.

Even de ontstekings deksel eraf draaien en dan kan je het zien welke je hebt.

alleen de 4bak heeft alles omhoog, de 5 bak yamaha's schakelen wel normaal.


Je achterrem is een trommel rem, die is mechanische en niet hydraulisch.
Waarschijnlijk zijn de remschoentjes gewoon op of je moet de stelbout op de remstang wat vaster aan draaien.

ontluchten voorrem staat hier beschreven: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21

Een yamaha heeft altijd een hele lichte overbrenging op de kickstarter, daarom lijkt het soms dat hij weinig compressie heeft, maar dat hoeft niet het geval te zijn.
Mijn dt 175cc kick bijvoorbeeld lichter als mijn 50cc honda.

Dat hij niet met de kickstarter start, kan de afstelling zijn van de carburateur (of ontsteking als je een met contactpunten hebt) of een versleten cilinder/ zuiger.

Ik zie trouwens ook allemaal vloeibare pakking om het spruitstuk heen gesmeerd, dat is een beetje beun en niet nodig.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar zich bespaard op pakkingen.
Dus ik zou de cilinder even eraf trekken en overal nieuwe pakkingen tussen doen, weet je zeker dat dit al goed is.

Kan je meteen de cilinder / zuiger / zuigerveren controleren.
En als de carburateur eraf is kan het ook geen kwaad om deze even schoon te maken / te controleren.

Stationair schroef is de schroef die het dichtste bij de gasschuif zit.
Je kan hem op de bovenstaande blok foto net zien zitten, links naast de kabels .



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-7-2012 om 14:17 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved