Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Help (accu - start probleem)' (ID 66405).
De reply is geschreven door the mechanic (UserID 9900) op 27-5-2012 23:08.
Dat de accu in staat is om bij de huidige temperturen zijn spanning vast te houden zegt niet zoveel allen bij kromme platen raakt hij zijn voltage zeer snel kwijt
De enige betrouwbare methode is de accu belasten en dan meten of hij zijn aperage kan leveren dit kan bij elke garage in de buurt en kost meestal niks
Dat je dit doet is belangrijk zonder goede accu kom je nergens bij storingzoeken
Bij twijvel gewoon vervangen is die dan niet stuk heb je meteen een reserveaccu
Bij de spoelen levert een lichtspoel tussen de 30 tot 50 volt wisselspanning
Hier kan je blok niks mee dus vanaf je lichtspoel gaat hij naar een blokje de gelijkrichter hierin word door middel van vier diodes de sinus omgezet in een gelijkstroom dan is echter het voltage nog te hoog door middel van een voltage schedder dumt hij het teveel aan voltage naar de massa
Bij de ene brommer zit dit in een blokje bij de ander zijn het twee individuele
Na al dit is de spanning gelijkstoom en rond de veertien volt en laadt hij uw accu bij
De stap is dus als volgt
Test uw accu ook al houdt hij onbelast zijn spanning belast is dat een heel ander verhaal
Daarna meten bij starten zelf is het logisch dat de spanning daalt je neemt immers vermogen op
Je moet meten bij lopen is de spanning laag en flucteert hij veel meet hem dan eens op ac krijg je dan logische waarden gelijkrichter stuk
Zo niet en blijft de spanning laag voltage shedder stuk of kan ook lekstroom naar de massa maar dan klappen meestal de zekekringen ook of krijg je spookverschinselen als spontaan brandende lampen die gevoed worden via de nul en dat soort elende
Maar goed eerst accu testen en uitsluiten en dan verder
Vergeet niet
P=U x I en ook al heb je u 12.7 volt zonder bij 0 I heb je nog steeds niks
Mvg
The mechanic
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved