Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 49"' (ID 65914).
De reply is geschreven door j0ren (UserID 21883) op 17-5-2012 19:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mrherbisthehealing
hallo,

ik ben nieuw en heb geen idee hoe ik een topic kan plaatsen
daarom plaats ik hem maar hier

ik rijdt met een kawasaki ar50 uit 88, er zit een origineel cilinder op van een AR80
nu is het ding, de klojo die die die cilinder derop heeft gezet heeft geen rekening gehouden met de koppeling en nu zijn die veertjes totaal versleten en slipt de koppeling enorm.
vanaf 6500 toeren lijkt alsof ik rijdt met de koppelingshandgreep ingehouden, zoveel lawaai

nu, het is enorm moeilijk onderdelen te vinden voor dit model dus heb ik iemand geraadpleegd die me vertelde dat in deze koppeling ook wel veertjes van een derbi senda of een AM6 in passen. heb ik versterkte veertjes gekocht (vanwege de 79cc) maar blijkt dat die veel te lang zijn. kan de hendel niet eens indrukken, zo strak

heeft er iemand een idee wat ik moet doen? kan ik de veertjes inkorten of is dat onmogelijk? een rondel ondersteken ga ik zo snel mogelijk proberen maar lijkt me niet efficient.

ben nu al erg lang aant werke aan die brommer, zou leuk zijn als ik em snel kan maken. als toevallig iemand kent die me verder kan helpen ofzo, laat me aub dan wat contactgegevens na dan kan ik die persoon contacteren.

alvast bedankt he!


Probeer eerst eens de orginele veren met 1 of 2 ringetjes eronder.
Mijn 125cc slipte ook met ori 80cc koppeling, ringetje eronder en klaar.
Anders moet je even met je oude veren naar de brom/crossboer gaan en vergelijkbare nieuwe veren kopen.

Maar zijn je koppelingsplaten niet gewoon erg versleten?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved