Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'principe trigger signaal MVT, HPI, Ducati energia' (ID 66274).
De reply is geschreven door weschung (UserID 22154) op 14-5-2012 9:33.

Ik heb nog wat /Research/ gedaan :p

Ik heb Hpi ook een paar keer ge-Emailt maar die zijn niet thuis.

De CDI/ecu zal wel goed komen dat word denk ik een KDFI (kant en klaare megasquirt van bsautotune) of gewoon een Sparker3 ignitech

Maar nu moet ik nog steeds een leuk Rotortje hebben met lichtspoelen en het liefste een Hall sensor (pickup)
Ben nog steeds aan het zoeken voor een Polini rotor want die ignitech kan daar zo op.

Staat er een op marktplaats die had ik al gemaild maar die heeft nog niet gereageerd

Hpi levert ook Ontstekkingen Voor een Yamaha YZ 125 met lichtspoel
toevallig weet ik dat de conus van het vliegwieltje het zelfde is als die van een am6 en werkt met een hall sensor

Ik heb nog gezocht en voor de gene die hier ook wat meer over willen weten, zo'n Hpi onstekking en de meeste andere binnenRotor voor brommer werken niet met een Hall sensor maar gebruiken het (Permanent Magnetic Pick-up) principe als triger signaal. Hier een linkje waar het wat mooier uitgelegd word dan de vorige link http://www.picoauto....trigger-signals.html

De ham-Vraag is kan een ontstekking met dit principe op een 4-takt en met dezelfde cdi ok op een 2 takt worden gebruikt want dan is de keuze van Rotors en spoelen veel groter, makkelijker en goedkoper

Misschien dat Olaf dit weet ?

Zal binnenkort ook wel een E-mail sturen naar Ignitech of dat die sparker 3 of iets anders van hun ook kan werken met een ontstekking die gebruikt maakt van een permanet magnetic pick up als trigger signaal.

Als ik reactie heb van Ignitech zal ik het hier wel poste voor de gene die het ook willen weten


Dit bericht is gewijzigd door weschung op 14-5-2012 om 10:06 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved