Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 49"' (ID 65914).
De reply is geschreven door wolffie1976 (UserID 23559) op 10-5-2012 19:37.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
ik heb het een keer nagemeten en ergens opgeschreven, dat wil dus zeggen dat ik t niet meer kan vinden
maar ik meen me te herinneren dat er wel bijna dertig graden verschil zit in ontstekingstijdstip tussen een MT en NSR vliegwiel.
er zijn bij mijn weten 3 verschillende soorten vliegwielen voor honda M*, grondplaat en spoelen zijn hetzelfde.
de uiterlijke verschillen zijn:
- NSR/MBX/MTX-R: vrijwel dicht met kleine gaatjes
- MT/MB/MTX oud type: heeft twee grote semi-ovale gaten
- MT/MB/MTX nieuw type: zelfde als NSR.
het nieuwe type MT vliegwiel lijkt in eerste instantie sprekend op een NSR vliegwiel, echter als je ze op elkaar legt zie je echter direct dat de spiebaan op een heel andere plek zit.
ook even nakijken dan hoe de grondplaat gemonteerd zit, wat je eventueel kan bekijken is de spie eruit nemen en je vliegwiel monteren dat je ze 360° verdraaien. OPGELET tenzij je de moer goed kan borgen best enkel als test doen zodat het niet los trilt.
ik heb een mbk stunt met circuitmotor en de het vliegwiel heeft geen spie om het mogelijk te maken om je ontsteking te vervroegen als je een extreme setup hebt zoals bij me stunt.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved