Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'GE3 Uitgeboord, nu problemen?' (ID 66340).
De reply is geschreven door Nielzor (UserID 22061) op 9-5-2012 11:11.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Volgens mij was het toch echt je sproeiermaat hoor


Dat betwijfel ik echt hoor!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StateEstimator
Mijn 0,02 euro nav alle aannames en meningen die ik lees. Ik heb al meer vastlopertjes gezien en soortgelijke set-upjes gemaakt in de afgelopen 20 jaar.

- Zuigerspeling van 0,05 mm is voldoende. Groter mag, maar <0,09 mm;
- De gebruikte koppakking is natuurlijk helemaal fout. Cilinder zal het lekker warm gehad hebben. O-ring kop maken met squish 0,9mm;
- Aanhaalmoment voor de kopbouten <=20 Nm en na 2 keer warmdraaien en helemaal laten afkoelen nogmaals controleren. 'Handvast' of 'goed aandraaien' geeft deze mooie 'four-poster' zoals op de foto;
- Mengverhouding van 1:50 icm een goede olie is voldoende;
- Bougie met warmtegraad 9; 0,7mm elektrode afstand.

- Ontsteking niet vervroegen tijdens inrijden.
- Euro95 tanken.

Aanraders:

- NS1 of CR125 radiateur monteren;
- Koelkanalen cilinder en kop controleren en eventueel aanpassen.

Inrijprocedure:

- 1e start: in 5-10 minuten helemaal warm laten draaien op de brug. Niet gaan staan te gassen als een gek! Koelvloeistof controleren en volledig laten afkoelen;
- 2e start: idem.

Dan 150 kilometer als een opa rijden zoals mbx-genieter aangeeft. Wel veel schakelen, maar weinig toeren.

Na 150 km gaan 'drukken' na goed warm gereden (>15 km) te hebben.

Vanaf 500 km kun je eindeloos vol gas gaan, mits afstelling carb en ontsteking goed.

Het bovenstaande lijkt allemaal wat overdreven, maar het blijft zo echt heel is mijn hands-on ervaring.

//SE








Wat bedoel je met die 'four-poster' ?

Bougie is hittegraad 9 met de goede afstand.

En euro98 tanken kan toch geen kwaad?

En toch eens opzoek naar zo'n radiateur dan!

En bij de eerste keer starten heb ik hem wel gestart en 10 min laten lopen, 2e keer niet.

En zo inrijden ga ik nu sowieso doen.

Wat bedoel je overigens met die o-ring kop? Wat houd dat precies in?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved