Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'GE3 Uitgeboord, nu problemen?' (ID 66340).
De reply is geschreven door Nielzor (UserID 22061) op 9-5-2012 10:17.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
de vorm van je squish ruimte moet net zo lopen als de bovenkant van je zuiger.
Dat is dus duidelijk niet het geval.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Over de cilinderkop, die manstons hadden dan waarschijnlijk wel een krappe squish?
Want ik weet niet hoeveel je deck-height is, maar je hebt ook nog die dikke pakking.
Ik denk als het daar aan had gelegen, was je temperatuur hoger opgelopen en had je detonatie sporen gezien op de zuiger.
Maargoed het is altijd beter om hem aan te laten passen, zou dan ook meteen een o-ring groef erin laten maken.
Op mijn nsr zat eerst ook een cilinderkop, waarbij de squishband niet goed overeen kwam met de zuiger. Maar die ging alleen detoneren, maar liep niet vast. (met een redelijk krappe squish) Vandaar dat ik het vreemd zou vinden dat hij daardoor zonder enige waarschuwing vastloopt.
Over de versnellingen, ik had dat ook bij mijn nsr, een middagje zitten testen met een nieuwe zuiger.
Constant sprintjes trekken, maar wel maar op 75m , dus ook maar tot de 3de versnelling. Geen problemen gehad.
In Jubbega door getrokken op de 150m en liep hij ook warm.
(die van mij was de speling wel te krap.)
Maargoed vraag me nu ook af wat het is geweest.
Volgens jou is de:
- Afstelling goed
- Zuigerspeling goed
- Temperatuur is niet hoog geworden
Zou normaal geen problemen moeten geven...
Geen idee of de Manstons een te krappe squish hadden, niet gevraagd. Van detonatie is inderdaad geen sprake.
- Afstelling is inderdaad goed. Groter ging 'ie alleen maar stotteren.
- Zuigerspeling na laten meten en is 7honderdste.
- Eerste wat ik deed toen 'ie vast sloeg was naar de temp gekeken, deze was 68 graden.
Dit zegt Dijkman (die de cilinder heeft uitgeboord en kop heeft aangepast overigens) :
''Een warmloper komt doordat die veel te krap is afgesteld of de onsteking te vroeg staan.
Dit heeft niks met de kop of cilinder en zuiger te maken. ''
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved