Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Problemen Zündapp' (ID 66337).
De reply is geschreven door Wizard1894 (UserID 21414) op 8-5-2012 23:13.
Ik heb jaren met zundapps gewerkt en kan je vertellen onsteking goed afstellen is 60% van het afstel werk.Bij compressie slag, op de contactpunt moet 0.4 mm ruimte tussen zitten alles origineel bosch anders krijg je hem nooit niet goed afgesteld. Bij elektronische onsteking met CDI is het 2 min werk gewoon op 11 uur zetten bij 50 cc, dat scheelt wel in verhouding met contact punten. En als je contactpunten hebt hamertje goed insmeren met dik vet. Afstelling carburateur is wat meer werk maar met stapjes moet het goed te doen zijn. Origineel filter is aanbevolen of je moet een race zundapp hebben dan kun je pf overwegen. Had bij mij ook altijd bruin met zwarte rand om de bougie dat is gewoon olie, beter teveel als te weinig En zorgen dat je geen imitatie troep onder je kostbare zundapp zet want goedkoop is dan toch vaak duurkoop.
En je zei motoplat onsteking dan moet het woord "made in spain" het dichtst bij de kabeluitgang van het motorblok staat.
Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 8-5-2012 om 23:16 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved