Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'GE3 Uitgeboord, nu problemen?' (ID 66340).
De reply is geschreven door Nielzor (UserID 22061) op 8-5-2012 16:02.

Pff raar..


Maar ik ben daarnet even naar Klaaswaal gereden en het spul laten zien. Allereerst de zuigerspeling op laten meten en die was 7honderdste. Mij werd verteld dat een speling van 6honderdste gebruikelijk is en is de zuigerspeling dus zelfs al iets ruimer wat alleen maar gunstiger zou zijn.

Als ik deze cilinder nog zou willen gebruiken werd me advies gegeven om er een B zuiger in te doen en de cilinder hier dus op aan te passen. Zelfde zuiger (A) zou eigenlijk net niet goed zijn.

Verder viel het op dat bij m'n zuiger alleen in het midden teken van verbranding was:



Nu is dit vrij normaal alleen niet de buitenste straal van 5mm niet vertelde hij. Dit kan komen door dit: (even getekend)



Aan de rand is de cilinderkop uitgedraaid maar is het vrijwel vlak. De zuiger loopt zelf bol en dit komt dus niet overeen. Hierdoor komt dat alleen in het midden een verbrandingsplaats zit.

Ook word hij te warm. Hier heb ik zelf nooit bij stil gestaan maar na 3km rijden was hij al 50 graden. Werd daarna geleidelijk warm tot zo'n 60-70 graden constant. Reden hiervoor kunnen zijn of een te kleine radiator waardoor deze niet genoeg koelvermogen heeft om de cilinder te koelen. Of doordat de kop niet goed is uitgedraaid. Hij hoort normaal maar zo'n 55 graden maximaal te worden.

Iemand hier een mening/commentaar over? Dit is namelijk wat mij net is verteld.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved