Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 49"' (ID 65914).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 5-5-2012 18:06.
Ok het volgende,
Ik had eerst een Honda NS1 met 95cc (NS1 cyl opgeboord en getuned)
Originele 21mm carburateur en originele Honda NS1 pijp.
Ding liep ziek hard, ongeveer 130/135 en trok ongelovelijk hard op voor een 'brommer'
Ik had hiermee een tandwielverhouding van 17-38 en 17inch velgen
Nu heb ik onder m'n MBX een NS1 blok liggen, opgeboord en lichtjes getuned.
Originele 18mm carburateur en originele Honda NS1 pijp.
Ding loopt redelijk hard.... maar valt me wat tegen kwa topsnelheid
ik haal met moeite 105 en op het achterwiel trekken lukt me echt met heel veel moeite in de 2.
Uitlaat heb ik vanmiddag ontkoold (compressor methode) en er kwam aardig wat kool uit, nu het ding er weer onder gehangen en hij trekt nu een beetje sneller naar de 100 toe maar het houd niet over.
Zou die 3mm verschil in carburateurgroote zoveel uitmaken ?
Nu weet ik dat NS1 een flink mooi ontwikkelde luchtfilterbak heeft, en een mooi spruitstukje met vuller erin voor het membraan zodat alles strak aansluit.. zou hier dat gigantische verschil in zitten ?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved