Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'principe trigger signaal MVT, HPI, Ducati energia' (ID 66274).
De reply is geschreven door weschung (UserID 22154) op 23-4-2012 23:14.

Heb nog even zitten kijken naar de hpi en MVT premium onstekking
een maatje van mij heeft beiden liggen en deze hebben maar 2 magneten dus dat zou moeten betekent dat deze maar 1 keer vonken per omw.

ik denk dat ik verloopig makkelijk doe en de nieuwste MVT premium onstekking voor die rs50 haal daar zit een lichtspoel in en ok een 2e map met toerenbegrenzer dan kan ik daar verloopig mee vooruit

voor de rs125/650 ga ik nog even kijken goed zoeken ,want hier komt ook een cilinderkop op van een rotax654 (bmw650GS) met 2 bougie's dus ben bang dat het niet mogelijk is om iets te maken wat ok op de rs50 kan en dan net zo makkelijk goed fuctioneert op die 650 dus
voor die 650 zoek ik wel iets aparts dan is de keuze veel groter en makkelijker

Hpi is inmiddels bezig met het uitbreiden van die nieuwe 2Ten onstekkingen met een lichtspoel van 55 watt dit zou een ideale oplossing zijn als die vliegwielen Blind gelevert kunnen worden en als er een digitale cdi en er een bobine met 2 bougie kabels op kan
maar die zijn helaas nog niet uit dus dat wachten we dan maar af heeft toch geen haast en misschien vinden ik nog wel een leuke andere oplossingen in de tussen tijd

maar dan heb ik nog een vraag weet iemand hoe het principe van zo'n hpi rotor Heet (AC sinus gebruiken als trigger signaal) want zou wel willen weten hoe dit nouw precies werkt ,want heb er ergens alleen een vaag stukje van gelezen http://treatsflash.wordpress.com/tag/cdi/

hieronde het artikel is wel leuke info maar niet helemaal compleet

CDI with out sensor


The acronym means CDI Capacitive Discharge Ignition.
As its name implies, uses a capacitor that is charged with a given voltage and discharged on the winding high at the time required for the motor.
The sensor consists of power without a supply roll, a CDI (black box) and a high coil.
Turning the flywheel coil generates AC power which sends the CDI.
The Commission charges the capacitor with the positive half-cycles of alternating current and the negative discharge, therefore each complete cycle of alternating current results in a firing spark plug.
Fliers who work with this system consist of 4 magnets and generate 2 sinusoids per turn, so for this reason the sensor ignition system produce 2 sparks per revolution, one in PMS and another in PMI.
To achieve the right setting combines cutting flywheel key, position and polarity of the magnets, the position of the supply roll with the advance degrees required by the motor.
Due to the characteristics of the CDI are always fixed point at which they are used for 2-stroke engines and low displacements that do not require an advance curve complex.



CDI with sensor

The acronym means CDI Capacitive Discharge Ignition.

As its name implies, uses a capacitor that is charged with a given voltage and discharged on the winding high at the time required for the motor.

The ignition coil sensor consists of a supply, a CDI (black box), a sensor and a high coil.

Turning the flywheel coil generates AC power which sends the CDI.

The Commission charges the capacitor with the positive half-cycles of alternating current and maintains the current stored until it gets a pulse from the sensor. With this pulse triggers the capacitor on the coil current high generating a spark at the plug.

There are two basic types of sensors, one that sits inside the flywheel with an iron core and magnetic field takes the wheel to generate the pulses and the other is located outside the steering wheel and magnetic core is excited by a cam attached to the steering wheel to go near it generates the necessary pulse.
These CDI fixed point used in 2-stroke engines or some low displacement 4-stroke engines because other require an advance curve depending on the RPM for better performance.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved