Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'principe trigger signaal MVT, HPI, Ducati energia' (ID 66274).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 23-4-2012 12:20.
Als ik het goed begrijp wil je een race ontsteking met een tandwiel krans voor de startmotor?
Maar is de krans van een rotax650 en die van een rs50 wel het zelfde?
Ik neem aan van niet?
Je zegt ook dat het nog lang gaat duren voordat je de rs-rotax klaar hebt.
Is het dan wel zo verstandig om nu moeilijk te gaan doen met een ontsteking die je nu koopt die in de toekomst ook weer op de andere past?
Lijkt mij veel logischer als je nu een ontsteking voor de rs50 koopt en later een voor het rotax blok?
Als het om de kosten gaat (wat me niet lijkt omdat je nogal dure ontstekingen in je lijstje aan geeft) kan je de ontsteking van je rs50 altijd weer verkopen.
Want je schrijft dat je een rs50 hebt die aan de sbow reglement voldoet , maar het blok en kuipen niet, dus ik neem aan dat je geen sbow races mee gaat doen en hij gewoon voor op de weg is?
Dan kan je net zo goed een simpele hpi kopen 2de hands.
Die blijven ongeveer het zelfde in waarden en op de weg voldoet een hpi ook prima.
Natuurlijk is het wel mooi als je een programmeerbare cdi hebt, zodat je hiermee alvast kunt gaan oefenen, maar nodig is het niet.
En ga je races met de rs-rotax doen?
Anders lijkt mij het makkelijkste als je dan de originele ontsteking daar op houdt met een andere programmeerbare cdi.
(informeren bij hpi of ignitech)
Een snelle gas reactie voor op de weg is leuk, maar geen noodzaak.
Desnoods rijd je eerst met alleen de andere cdi en ga je later op zoek / sparen voor een betere ontsteking.
Of zelf bouwen.
Maargoed dat is mijn kijk erop.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved