Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'start-probleem Yamaha dt mx' (ID 66227).
De reply is geschreven door Johann (UserID 15815) op 16-4-2012 22:58.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jolem
[...]
Ik denk toch echt dat je ontsteking niet op tijd staat, te laat waarschijnlijk. Hierdoor krijg je flink geknal uit je uitlaat.
Wat je vastslaande achterwiel betreft (ik snap niet hoe je dat aflijdt van klappen uit de uitlaat), controleer of er speling zit op je lagers of dat ze zwaar lopen als je aan het wiel draait. Staat je achterwiel goed in lijn, zijn je tandwielen en je ketting nog een beetje OK en staat hij niet te strak? Check ook ff of je blok een beetje soepel draait in iedere versnelling.
Maar zelfs al is dit alles erg slecht, zou je brommer toch op z'n minst een beetje moeten lopen..... Dus, check te timing van je vonk.
Ontsteking is dus niet verstelbaar. Het is een vaste grondplaat. Het enigste wat je aan timing van de ontsteking kan veranderen is het afstellen van de punten. Deze moet tussen de 0,30 en 0,40 liggen. Dat heb ik dus al vele malen gecheckt. Ik heb een goede vonk en de ontsteking is in orde. Dit weet ik zeker, ik heb een andere condensator geprobeerd en dit zonder resultaat.
Wat klappen uit de uitlaat betreft is overtollige benzine in de uitlaat door het vele aanlopen. Dit probleem is ook al verholpen door de uitlaat leeg te gooien en mijn demper te reinigen. En nog wil de brommer niet lopen.
Wat lagers en ketting lijn betreft is alles gewoon prima in orde. Er is veel vernieuwd aan de brommer. En het motorblokje is ook in goede conditie. Mijn vraag is waar zou het slecht starten van de brommer aan kunnen liggen?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved