Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'honda nsr tuning' (ID 66221).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 12-4-2012 17:52.

Nu we het tog over carburateurs hebben heb ik bij deze ook een vraag. Ik denk dat pompower hier ook wel wat aan zal hebben dus stel ik hem hier.

Bij de SOBW zitten er regels gebonden aan de max grote van de carburateur. Wanneer je met een 4bak rijd mag de doorlaat van je carburateur maximaal 14mm zijn en wanneer je met een 5 of 6 bak rijd maximaal 12mm. Nu mag de carburateur dus ook begrenst worden doormiddel van een bus in de venturi. Bas (pompower) rijd momenteel met een 24mm mikuni met een 12mm bus er in (als ik het goed zeg).

Maar nu zit ik al een paar dagen met het volgenden in mijn hoofd.
Wat zou nou eigenlijk de ideale diamter van de carburateur zijn?

Heel idealogistisch zou ik zeggen: Doe de carburateur zo groot mogelijk, en dan een 12mm bus er in zodat je carburateur veel lucht kan aanzuigen en doordat de doorlaat maar 12mm is word de stroomsnelheid ook hoger, wat weer voor een hogere vullingsgraad van de cilinder zorgt.

Maar dan is mijn vraagt weer, valt bijvoorbeeld een 28mm Keihin PWK met een 12mm bus er in nog goed af te stellen? Of zit ik nu weer totale onzin te praten?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved