Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 9-4-2012 22:24.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Max timingen is moeilijk te zeggen, maar zou niet veel verder gaan als 180 wil je nog een beetje van je plaats komen.
Je wilt dus de cilinder 1mm ophogen, om de poorten goed te laten openen, en vervolgens die 1mm dan van de bovenkant weer afdraaien om je squish weer goed te zetten?
Je moet alleen kijken naar je uitlaatpoorten of deze helemaal opengaat.
Vervolgens dus kijken hoever je zou moeten ophogen, en ervan uitgaan dat je datzelfde stuk later weer van de bovenkant afdraaid.
Neem die maten dan even mee in een berekening en kijk of je timing niet te hoog word.
Dat klopt indd. De uitlaatpoort en spoelers liggen allemaal op 1 lijn. Dus op het moment dat de uitlaatpoort voledig opened doen de spoelpoorten dat ook. Om dit te berijken mogen er wel een aantal voetpakkigen tussen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved