Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 9-4-2012 22:04.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Dat heb je helemaal goed.
Het makkelijkste is om nu eerst je squishclearance te meten. Zit deze ongeveer goed dan zou ik het zo laten. Is deze te hoog, dan zou ik eerst je cilinderkop afdraaien voor zover dat mogelijk is.
Is de squish dan nog te hoog dan kun je je cilinder gaan afdraaien.
Als laatste ga je dan je cilinder tunen naar de goede timingen, dit doe je op het laatst omdat je nu nog niet weet wat je deckheight is.
Edit; Dan zal ik ook maar even de officiƫle termen gebruiken haha
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-4-2012 om 21:51 uur.
De squish had ik al eens opgemeten en die zat zo rond de 0.8 meen ik mij te herinneren. Ik ben dus misschien van plan mijn cilinder ongeveer 1 mm omhoog te halen zodat al de poorten goed openen. Nou moet ik dus eerst weten of dit eventueel mogelijk zou zijn ivm de timingen. Als ik nu de squish zou aanpassen klopt er straks tog niks meer van, dus is het dan niet beter deze achteraf te optimaliseren?
Ik zou graag willen weten wat de optimale (natuurlijk is dit niet precies te zeggen maar iets wat overeen komt, of maximum zijn welkom) poortimingen, blowdown, deckheight en squish clearence zijn.
Edit: squish is natuurlijk afhankelijk van de kop maar dat komt later, momenteel heb ik de orginele cilinder kop.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-4-2012 om 22:08 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved