Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 9-4-2012 0:33.

Ik heb zojuist een poortmapje gemaakt van een 50cc Fast Arrow voor een NSR.

Ik ben dus van plan om dezen te gaan tunen, maar na onderanderen dit hele topic te hebben gelezen, en nog niks gevonden te hebben, heb ik maar besloten om hem even te posten.

Ik heb hem tot nu toe alleen nog maar een beetje netter afgewerkt. aan de poorten is nog NIETS veranderen.

Wat mij meteen al op viel is de zeer brede uitlaatpoort van 32mm breed. (en dat bij een boring van 39mm!) Dit komt overeen met de getunde GE2 cilinder van "Voetentje". Echter is dezen nog niet getuned.

Verder heb ik er nog niet mee gereden, maar de vorige eigennaar "XDr4g0nX" reed hier mee icm met:

16mm keihin
sproeier 100
tandwiel verhouding 14-45
Proma uitlaat
Ik meen mij te herinneren dat hij hiermee rond de 95km/u reed. (naar mijn mening was deze cilinder zeeer slecht afgewerkt toen ik hem kreeg. Volgendsmij moet hier nog wel wat meer uit te halen zijn!)

Hier nog wat foto's:


het spijltje tussen de onderste 2 spoelpoorten is een klein beetje beschadigd. Het lijkt erger dan het is, alleen het (volgends mij chrome) laagje is er daar af. Iemand enige idee hoe ik dit (eventueel) zou kunnen repareren?


Uitlaatpoort heb ik gepolijst, maar is niet vergroot.

Rechterkant heb ik de spoelkanalen iets aangepast zodat deze een stukje beter aansluiten op het carter. (links moet uiteraard nog)

Verder als iemand op of aanmerkingen heeft op deze cilinder, of nog verderen infomatie heeft, hoor ik het graag.

(sorry als de foto's te groot zijn, of dat het niet de bedoeling is dat ik er zoveel post!)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved