Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaat isoleren' (ID 66163).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 31-3-2012 12:42.

Wat ze zeggen om de uitlaat gassen op een hogere temperatuur te houden waardoor ze sneller door het uitlaatsysteem gaan is ook een reden. Maar ja of je dit op een straatbrommer of motorfiets merkt weet ik niet.

Tijdens natte omstandigheden waar de uitlaat wordt afgekoeld zal er volgens mij wel een verschil in zitten.

Want hoe sneller de uitlaat gassen weg kunnen hoe beter de vulling.

Bij een 4takt gebruiken ze dit zodat de vulling beter is van de cillinder, de uitlaatgassen trekken dan als het ware het mengsel beter in de cillinder.

Wat ook nog een systeem is om dit te verbeteren is het duplex systeem van yoshimura.

Op de uitlaatbuizen worden kleine cilinders gemonteerd die de uitlaatgassen wat opvangen tijdens het afremmen. Hierdoor krijg je een betere vulling omdat er minder kans is dat er weer uitlaatgassen richting de cillinder gaan. Wanneer je dan terug gas geeft worden de gassen zijn opgevangen terug naar buiten geduwd wat dus een iets hogere gasnelheid moet geven.
Zo'n duplex systeem zou meer koppel moeten geven op lagere en midden toeren.

Dit ga ik van het weekend proberen op mijn gsxr circuitmotor.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved