Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Belgische GE2 loopt slecht' (ID 65814).
De reply is geschreven door Marnixhondamtxsh (UserID 22533) op 15-1-2012 15:57.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ik heb onder mijn nsr ook een ge2 cilinder hangen met dezelfde tw verhouding

met een 18mm kreeg ik hem niet goed , ikzelf heb er nu de originele 13mm met 110 sproeier op zitten ( zou nog naar 105 of 108 moeten voor het nette ) en luchtfilter aanzuigbuis ontgrenst
qua uitlaat hangt er een sebring pijpje onder ( niet veel bijzonders volgens mij)
nu draait hij in 1,2 en 3 naar de 11k toeren en in 4 naar de 10k
hij begint echt te trekken bij de 6 a 7k toeren en dat wordt weer minder bij de 9,5 a 10
qua top rijd de nsr zo'n 75 a 80 op de teller

jij zal hem zowieso beter moeten afstellen want als hij gaat stotteren is dat niet goed
en denk dat je qua carb wat kleiner moet, dan kan je hem waarschijnlijk wat makkelijker afstellen bv 16mm of gewoon de originele 13mm





Een ge2 moet wel kunnen lopen op een 18mm, de brommer is wel goed afgesteld (heeft josdijkman gedaan). In versnelling 4 is het meer dat ie z'n hele vermogen verliest (niet echt storreren).

Bij 10 000 toeren knapt ie ook uit de uitlaat (soms met vuur) wat kan dit zijn?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
18mm was bij mij prima af te stellen op een ge2. als je er gezeur mee hebt komt het hoogstwaarschijnlijk omdat het een imi is.

maak eens een paar duidelijke foto's van alle tekentjes die buiten op je cilinder staan?

ge2 moet het normaal best aardig doen i.c.m. een proma.

je tandwiel verhouding lijkt me iets aan de zware kant ook.

is verder je banden spanning in orde, lopen je remmen niet aan, is je ketting goed gesmeerd en je wiel recht gespannen, weeg je zelf geen 120kg.?


Het is geen imitatie. Foto:


foto cilinder :





uitlaat proma of geen proma ?(geen proma wat dan wel)


zelf weeg ik 50, en banden ketting zijn goed!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved