Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Yamaha RD50MX, Geen vonk en momenteel radeloos' (ID 65449).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 8-1-2012 13:17.

Bij mijn DT en RD hoefde ik alleen zelf stekkers aan de dtr ontsteking te maken, en kon ik hem aansluiten, dat was zo gepiept.
(ik had alleen ontsteking en cdi voor de rest niks)

Op mijn RD zat een zelfgemaakte kabelboom (origineel gemaakt voor contactpunten) en die was 6V. (geen accu)
Die had ik toen ook gewoon 6V gelaten, spanningsregelaar zet dit gewoon om en had ik meteen wat helder licht.

Mijn dt had ik in het begin ook nog 6V gelaten, maar na een tijdje omgebouwd naar 12V (d.m.v. een honda spanningsregelaar)

Dit werkte ook allemaal prima.

Voor een MX heb je dus ook geen kabelboom nodig van een DTR, misschien dat de kabelboom van de RD M compleet anders is??


Alleen de DTR ontsteking werkt goed als je hem zo erop zet.
Je hebt ook LC elektronische ontstekingen, maar dan heb je een verkeerd ontstekingstijdstip.
De ontstekingen zijn makkelijk te onderscheiden DTR heeft een "goud" achtige vliegwiel en een zwarte pick-up en LC heeft een normaal kleurige vliegwiel en een witte pick-up.

Je hebt ook nog ontstekingen van een RX80, YSR80 die zijn het zelfde als een DTR ontsteking, maar je kan dan beter zoeken op DTR aangezien ze hiervoor worden aangezien.

@ Mark,
Nee helaas niet dat ik weet.
Wel heeft deze een am6 45mm slag passend gemaakt:

http://www.garagego....essan-27-4-sidan-29/

Wat hij er voor aan heeft gepast weet ik niet, ik heb de maten van een am6 krukas eens opgemeten (voor in mijn honda) maar die ben ik vergeten. :(


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved