Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Wanneer zuigerveer versleten?' (ID 65755).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 2-1-2012 19:39.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
ding heeft nog zat compressie.
en hoezo niet goed onderhouden?
ik ververs optijd de olie etc.
maar je maakt mij niet wijs, dat als je deze brommer 25 jaar gelden nieuw kocht, dat de brommerverkoper zei; kom over 5 duizend km maar terug, want dan moeten er weer nieuwe veren in.
onnodig je brommer uit elkaar draaien, dat is pas dom.
als het goed loopt, moet je er met je poten vanaf blijven.
keer op keer uit elkaar, in elkaar, uit elkaar, in elkaar, daar word je brommer echt niet beter van hoor
gooi dit topic maar dicht.
De originele cilinder heeft kleinere poorten en maakt minder toeren, dan slijt alles een stuk minder.
Maar als je gaat opvoeren , krijg je een cilinder met grotere poorten en gaat het meer toeren maken.
Dan is het logisch dat alles net wat eerder vervangen moet worden.
Maargoed een airsal is geen spannende cilinder, dus wat dat betreft gaat het allemaal lang mee.
Ook moet er met een andere cilinder opnieuw worden afgesteld , wat ook niet altijd goed gebeurt, als hij iets te arm loopt dan is het ook eerder versleten.
Maargoed sommige adviseren zelfs bij een nikasil cilinder de zuiger om de 4000 km preventief te vervangen.
Maar bij een brommer met deze goedkope cilinder is dat naar mijn mening niet nodig.
En als alles netjes wordt gesmeerd en niet te arm staat afgesteld gaat het zeker 10.000 km mee, dan weer een nieuwe zuiger van 15 euro erin doen en dan gaat het weer 8.000 km mee.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved