Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Warmloper' (ID 65581).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 7-12-2011 13:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Zo, blokje nog steeds niet los gehad, maar de carb is helemaal schoongemaakt en er zit een grotere sproeier in.Het lijkt ook wel of de brom een flinke slok kvs heeft genomen, want het peil is de warmloper iets gezakt.
Natijd heb ik er nog wat km´s mee gemaakt en eigenlijk is het enigste dat de compressie minder is (wat ook logisch is), dus voor zover dit.
Nu wil ik volgend jaar in de lente mijn tzr een flinke beurt geven, dus nieuwe cilinder erop. dus,
snelheid moet rond de 80/90 liggen, en een DR80 moet dat makkelijk halen. cylinder mag wel lekker laagtoerig worden en flink trekken.
welke cilinder is laagtoeriger als een DR80?
en is de ori cilinder van DR80 goed?
Moet gaan lopen icm:
Metrakit RK replica
dell 16 mm
ori ontsteking
twv 15/14 - 60
alweer bedankt!
Laagtoeriger dan de DR80 ga je denk ik niet vinden... Dat is trouwens een prima cilinder, wat ik wel zou doen is even afwerken voor het montelen d.w.z. Bevels (afschuiningen) aan de poorten aanbrengen.
Hetzelfde voor de zuiger!
Dat komt het inrijden ten goede, maar boven alles de levensduur. (scherpe randjes werken olieschrapend, afschuiningen duwen de olie tussen zuiger en wand'
Is het geen mogelijkheid met een originele uitlaat te rijden?
Mits een langere tandwielverhouding haal je dan de door jou beoogde snelheid ook, en je hebt de ideale straatset-up
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved