Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Stalen koppelings korf' (ID 65614).
De reply is geschreven door lytseleen (UserID 22828) op 2-12-2011 19:09.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Niek heeft een goed punt.
Mijn gasreactie zal wat minder worden, maar hoeveel? Het extra gewicht zit niet direct op de krukas zoals je vliegwiel, dus hoeveel effect heeft het? Dat zal de praktijk uitwijzen. Ook het 'nep koppel' wat ik meer krijg is een vraag, maar zal uiteindelijk alleen maar positief werken.

Wat betreft onbelans, deze zal een stuk minder zijn.
De alu koppelingen zijn gegoten en worden onbewerkt geklonken op het tandwiel. Door de gietolleranties heb je veel meer onbelans dat een gedraaide/gefreesde koppeling. De trillingen/weerstand in het blok zal in theorie ook minder worden.

Waarom dit niet verkrijgbaar is? Zoals ik zelf al noemde en anderen ook aangeven, het frezen is een te dure bewerking voor massa verkoop (denk ik).

Mochten er mensen serieus intresse hebben in een stalen koppelingshuis, al is het alleen maar al om geen ingeslagen koppeling meer te hebben/krijgen, stuur ff een PB'tje!

Dit bericht is gewijzigd door barry op 2-12-2011 om 19:07 uur.

ik denk dat hij in het midden gebied zelfs mooier gaat lopen als hij wat meer massa heeft, zelfde effect als je rotor verzwaren.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved