Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Stalen koppelings korf' (ID 65614).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 2-12-2011 17:43.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
precies, en dan zou je je koppeling gaan verzwaren, weg winst
Het grootste voordeel van een hpi is de betere curve.
Een leuke bijkomstigheid is dat ze voor een felle gasreactie idd een achterlijk licht vliegwielletje hebben gemaakt, voor race machines.
Voor de Cross is wat "nep koppel" zoals Barry al beschreef wel gewenst.
Zo zijn er ook verzwaringskitjes te koop voor de HPI en PVL rotoren, en zie je die heel vaak terug in de cross, ik heb er ook een voor mijn puch gedraaid.
Plus dat ik denk dat je uiteindelijk met een HPI en "verzwaarde koppeling" netto nog steeds lichter uit bent dan Standaard ontsteking en standaard koppeling, omdat de hpi ook zoon kleine diameter heeft en het te missen gewicht dus daar heeft waar het het meeste uitmaakt, namelijk ver weg van het het center, en dus waar de centrifugaalkrachten het grootst zijn.
Waar bij het "verzwaren" van de koppeling het gewicht er op alle "diameters" bij komt.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-12-2011 om 17:43 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved