Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Ergenissen tegen scooters' (ID 10096).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 19-6-2003 13:00.
pfff....waarom heb ik dit argument nog niet gehoord....
een scooter zit je net op als een stoel..je hebt veel minder contact met het apparaat als met een schakelbrommer....tuurlijk..je kunt best plat met een scooter (als je de standaard en uitlaat weghaalt) maar dan moet je er helemaal naast gaan hangen..zelfs ik heb nog meer contact (en dus betere besturing) met mn tsx dan welke scooter ook waar ik op heb gereden.
verder merk ik dat als ik op een scooter rijdt dat het geen fuck uitmaakt of ik nu 30 of 80 rij, het is precies de zelfde ervaring...verklaart ook waarom ze overal zo hard rijden...rij dan overal juist zacht...het maakt toch geen fuck uit...
verder zijn het handige dingen, niet mooi/snel/goed oid...maar het is handig, als je ze niet opvoert kost het je nauwelijks onderhoud en je hebt een leuke buddyruimte, je hoeft alleen maar te gaan zitten, starten en gas te geven...voor de simpele mensen dus....niet waar ik voor kies..ik wil gewoon lekker rijden en schakelen...
en als je een scooter opvoert doe het dan zelf...en niet door je 'dealer' want dan doe je het dus alleen voor de pats....grootste deel hier op het forum voert op omdat het interessant is en het is leuk om je brommer meer te laten presteren door jouw toedoen...
btw, door scooters gaan de verzekeringen omhoog (logisch..zijn veel scooters ) maar iig, vroeger waren de schakels duurder in verzekering omdat ze sneller gingen dan automaten (puchies e.d., had nog geen/weinig scooters) maar nu hebben ze het gelijk getrokken (sommigen, niet allemaal ) maar ik blijf het idee hebben dat de meeste scooterrijders asociaal rijden, en daardoor veel brokken maken...en dat gooit de premies omhoog....bekijk et maar ff..:
vroeger: premies waren hoog, aangezien er minder op de weg reed (want er waren geen scooters) en de verzekeringsmaatschappijen moesten verdienen...
scooters kwamen...dan denk je...mooi...worden de premies lager omdat het aantal verzekeringnemers hoger is....nou..niet dus...wordt alleen maar duurder...
dus..kan door 2 dingen komen. er gebeuren meer ongelukken (aangezien er blijkbaar meer ongelukken zijn gekomen sinds er scooters zijn moet het haast wel door de scooterrijders komen) ?f we worden genaaid door de verzekering......mengeling van beide denk ik...
mijn ergernissen zijn:
scooter:
-Weinig contact met de scooter, dus minder goede rij-eigenschappen.
-Vario-overbrenging, leuk/geniaal, maar te veel powerverlies en niet boeiend om op te rije
-Duur
-Te veel plastic, als ik met mn tsx val is mn stuur hooguit krom...en nsr tjah...moet toch een replica blijven dus er moet wel veel plastic zijn.
-Motorblokkwaliteit suckt zwaar...ga ik niet verder op in.
-te veel slijtage bij opvoeren
-moeilijk aan te sleutelen
-te kleine wielen
-te korte veerweg
-achterwielophanging zuigt gewoon...met die monoveer (alleen Area51 heeft et een beetje goed gedaan) als je er op zit oid dan gaat dat hele wiel en dus het blok scheef staan tov het frame.
scooterrijders (let op, generaliseer niet)
- rijden vaak zwaar asociaal
- komen altijd met smoesjes als je ze eruit rijdt
- rijden vaak agressief in het verkeer
- hebben vaak scooter niet zelf betaald
- laten het opvoeren door de 'dealer' en snappen dus niet de echte kick van opvoeren
- zijn nagenoeg altijd agressieve arrogante patsertjes
- kun je niet normaal mee in discussie gaan over bijv. 2takt techniek, hebben dus geen verstand van scooters
- zijn in mijn ogen simpele mensen...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved