Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Olie verversen Derbi GPR 50' (ID 65500).
De reply is geschreven door Floris-tsx (UserID 19694) op 7-11-2011 20:32.
Dat tankje onder je zadel is voor 2t olie en dus niet voor motorblok olie. daarin zit een verschil. twee takt (2t) olie is voor de smering van de cilinder en motorblok olie (10w40) is voor de smering van de versnellingsbak.
Nu, daar op je motorblok zit gewoon ergens een bijvuldop. die moet je aanvullen met de aangegeven hoeveelheid olie, nadat je de oude olie eruit hebt laten lopen.
de olie eruit laten lopen doe je door een boutje onder op het blok los te draaien en die olie op te vangen in een stortbak. olie weg laten lopen kun je het beste doen als de motor warm is, maar hoeft niet per se. als hij warm is, hou er dan ook rekening mee dat de olie ook warm is.
dat inbuss- sleuteltje moet je gewoon laten zitten.
Oude of verkeerde olie kan inderdaad voor verkeerde koppelingswerking zorgen, al ligt het er wel aan wat voor problemen je ermee hebt.
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 7-11-2011 om 20:32 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 7-11-2011 om 20:33 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved