Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'oud type senda' (ID 10090).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 19-6-2003 1:23.

Ik heb ook op een Senda gereden.
Ik had nergens verstand van toen, dus bleef ik met mijn pootjes overal vanaf.

Behalve dan dat alle plastic ernstig verkleurd was, was er al snel veel mis.

Het eerste wat eraan ging waren de controlelampjes.
Dus je weet niet meer of je op al reserve rijdt, en je weet ook niet zeker of je wel genoeg olie hebt.

Ik had ook een (standaard) digitale teller.
Kabel ging al snel kapot, topsnelheid was standaard onbegrensd 60, dus daar lag het niet aan denk ik...
Die kostte toen 116 GULDEN, excl. BTW en transportkosten

Verder had ik op gegeven moment last van slecht werkende remmen.
Er lagen goeie remblokken op, dus dat was het niet.
Ik denk dat het remsysteem lek was, moest elke dag wel ontluchten, op gegeven moment zelfs VOOR EN ACHTER, totdat de ontluchtingsnippel van de achterremklauw lam was.

Contactslot ging kapot, ging opeens heel stroef, en nooit heeft 'ie weer aangekund.
Dus aan/uit knopje ertussen.

Toen heb ik de plof maar geruild tegen een MT.
Vlak erna ging de CDI/bobine stuk.
Kostte 150 guldens voor de eigenaar.

Die heeft dat gekocht, ding weer doorverkocht.
Laatste wat ik ervan gehoord heb is dat 'ie later is vastgelopen, en er een nieuwe cilinder en krukas in zijn gekomen...

Dus weet waar je aan begint.
Als je een beetje kan sleutelen kan je het wel doen, 90% van mijn problemen had ik met mijn huidige kennis van dat spul makkelijk kunnen fixen

Ik was, en ben eigenlijk nog steeds wel een beetje verliefd op dat wheeliemonster.
Ik kon de koppeling ff laten schieten, en dan veeeeele km's op het achterwiel rijden, twv 14-62 ofsow.
Ik kon bochtjes om, etc.

Met de Senda van Jeroen ging dat minder, die had minder power onderin...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved