Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder vervangen of niet?' (ID 65451).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 31-10-2011 23:43.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]
Het olieverbruik stoort me niet echt, het startprobleem daarentegen
Die decompressieklep is een centrifugaal "iets" dat op de nokkenas zit van de uitlaatkleppen. Hoe kan die overfunctioneren? daar kan toch niets aan veranderen? of wel?
het kan zijn dat ie idd niet start omdat je geen compressie hebt. Maar compressieverlies kan ook door andere dingen komen, zoals je kleppen. vandaar de klepspeling; klepspeling te klein = geen compressie. En klepspeling wordt nagenoeg altijd kleiner door zakkende/ingeslagen zittingen en ingeslagen klepschotels.
Of door je decompressie die je uitlaatklep gewoon NOOIT dichtgooit. Ik heb het bij mijn xr er direct afgegooid omdat ik dit soort systemen haat. Failen = zwaar kut.
Zuiger/cilinder is niet zo heel boeiend allemaal, zijn vrij grote marges. Kennis rijdt al een half jaar rond met een zuigerspeling van een halve mm. Ding rijdt nog als een malle, maar stookt wel olie als een banaan...maar het gaat nog niet stuk. Dat is wel leuk als je er verstand van hebt, dan weet je waar limieten liggen.
Toen ik mijn xr voor het eerst loshaalde stond ik btw met dezelfde vragen als jij nu, dus begrijp het allemaal prima
Probeer uit te vogelen of je die kleplichter kunt uitschakelen (elektrische start zeker? en geen kickstart? :( ) dan weet je of dat het probleem is.
Vraag ik me trouwens af... kon je de uitlaatklepspeling wel meten als ie blijkbaar in BDP je uitlaatklep altijd opengooit? Bij xr was dat een beetje tricky.
Ding hoort imho met deze zuiger/cilinder gewoon te lopen. Als de zuigerveren niet compleet weg zijn (gap meten!) heeft ie altijd compressie om iig een plofje te geven.
Denk dat het hele probleem ergens anders zit.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved