Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Puch Maxi -> wat vraagjes' (ID 65416).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 25-10-2011 10:45.

1. Zorgen dat geen buisje oid meer in de doorlaat zit als je gaat boren.
En de carburateur natuurlijk helemaal demonteren en na afloop goed schoonmaken.

2. Proberen inderdaad, kunnen wij niet vanaf hier zien.

3. Doe geen moeite, gaat hij alleen maar water aanzuigen als het regent, voor de rest niks.

4. Nope, die zijn er niet.

5. Geen idee, ik heb altijd 3 klauws gebruikt omdat die meer oppervlakte hebben en dus minder kans op koppeling slip is.
Maar als je de koppeling toch gaat aanpassen dan zou ik voor een 3 klauws kijken.
(al houd een 2 klauws een simpele 70cc setup ook prima)

6. Waarschijnlijk zijn bij de mensen die het hebben geprobeerd de oude zuigerveren gewoon versleten zijn.
Als je de zuigerveer in de cilinder doet (recht en onder de stootrand) dan moet de zuigerslot speling niet te veel zijn. (even de toleranties opzoeken in het werkplaatshandboek)
Als deze te veel is, zuiger en cilinder opmeten en dan kijken wat er vervangen moet worden.
Als het boeltje echt versleten is kan het prima 12 km/h langzamer lopen.

7. Ligt eraan hoeveel je ermee gaat verdienen, als je squish nu 3mm is en je kan 2mm van de cilinderkop afhalen doordat de verbrandingsruimte te diep in je cilinderkop zit.
Dan ja dat ga je zeker merken, kan je er maar 0.1mm van afhalen (op die squish van 2 of 3mm) nee doe dan geen moeite.

8. Gewoon dat cilinderkop monteren en dan de squish test doen met tin meten = weten.
Dan heb je de waarde die hij nu is en dan kan je er zoveel vanaf halen totdat je wel de gewenste squish hebt.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved