Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Hulp bij opmaat ' (ID 65412).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 25-10-2011 10:29.

Bij een uitlaat berekenen komt veel meer kijken / is ingewikkelder dan de uitlaat maten op papier krijgen en alles opmeten.

Dus zoals Olaf al zegt , laat hem door iemand met verstand berekenen , voordat je dadelijk een hoop moeite hebt gedaan om een uitlaat ook daadwerkelijk te maken en hij uiteindelijk nog niet veel vermogen levert.

Hier op het forum ga je ook niet iemand vinden die een goede berekening maakt en ook nog hier gratis voor jan en alleman in een topic neer gaat zetten.
(Ook logisch, aangezien hun er ook veel tijd in moeten stoppen)

En als je met een opmaat gaat beginnen zeker je eigen spullen opmeten!
Als je met gegevens van het internet gaat werken dan is het sowieso al een foute start.

Met de gegevens die verzameld moeten worden kunnen mensen je hier uiteraard wel helpen hoe je dit moet doen.

Je zit bij je 80 blok ook met een vrij lange slag (en een blok dat niet gemaakt is om erg veel toeren te maken).
Dus je kan hem wel 14000~15000 toeren laten draaien, maar dan heb je niet zo erg lang plezier ervan.

Tussen de 11000 en 12000 lijkt me een prima uitgangspunt (om alles een beetje heel te houden) en op dat toerental pas je de cilinder op aan.

Ik zou als je toch meteen bezig ben ook voor een 2de handse hpi kijken (hoeft geen nieuw bouwjaar te zijn, die van 2003 is ook wel prima), dat scheelt een hoop vermogen.

En ik zou voor een bovenlangse uitlaat gaan, dat staat veel beter op een mt5, is iets meer werk, maar het resultaat voor het oog is 10x beter.

En ook de cilinderkop niet vergeten voor een paar tientjes heb je wel iemand die een kopje hartstikke mooi kan draaien (naar een berekening) en daar is ook goed vermogen mee te winnen.

Evenals het membraan, welke had je hier voor in gedachten?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-10-2011 om 10:31 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved