Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vastloper honda ss50 (70cc)' (ID 65363).
De reply is geschreven door 4takker (UserID 4664) op 18-10-2011 0:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
een 18 of 19 mm teur haalt niet veel uit verwacht niet dat je de 70km/h haalt dan kan het aleen maar mee vallen.
ik zet altijd het vliegwiel op T dan pak ik het nokken as tandwiel en hang die in de ketting. dan zorg ik dat de stip op het tandwiel in een rechte lijn zo ver mogelijk van de kruk as zit. dan schuif ik de kop op de cilinder (vergeet niet de pakkingen en ringen. de kop zet ik dan met de 4 m6 moertjes vast. en leg het tandwiel op de nokkenas. zo danig dat hij klemt en niet gelijk onder in de cilinder valt. dan draai ik het vliegwiel dus danig dat ik de boutjes alle 3 vast kan zetten. dan draai ik het vliegwiel weet terug naar T en kontroleer of de stip op het nokkenas tandwiel in het kleine inkepingkje in de kop zit. als je het goed hebt gedaan dan hoef je niet over nieuw de ketting en tandje te verleggen.
nog even een plaatje om het duidelijk te maken.
de rode stip moet in lijn staan met een klein inhammetje in de cilinder kop.
het fliegwiel moet met T gelijk staan met een inhammetje in de boven zijde van het carter.
bij F moeten je contakt punten open gaan.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved