Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Opnieuw problemen Yamaha dt mx' (ID 65304).
De reply is geschreven door Johann (UserID 15815) op 5-10-2011 17:07.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Bij een bobine gaat het helemaal niet om 6V of 12V.
Je hebt een bobine voor een andere brommer...volgens mij is dat het probleem. Minimaal moet de weerstandswaarde kloppen.
Edit : ik zit nog net een en ander uit te vogelen. Bij een Yamaha DT MX wordt de motor afgelegd door het contact...dat werkt met de zwart-witte draad die van je contact naar je bobine gaat...dat zou wel eens jouw probleem kunnen zijn...de bobine van een brommer met contactpunten zal intern anders zijn dan die van een brommer met CDI...dat vermoed ik...ik heb het niet zover uitgezocht.
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 5-10-2011 om 13:14 uur.
Oke, dus als ik het goed begrijp dan is de bobine die ik mee gekregen heb intern anders. Omdat volgens jou de draad via het contact op e bobine zit. Alleen als ik op het schema van dit forum kijk, zie ik dat de draad vanaf de ontsteking afgetakt is en dat daar het contact aan zit.
Ik zou dus een bobine moeten zoeken die geschikt is voor contactpunten. Maakt het nog uit of ik hem van kreidler of een zunndap neem? Hier in de buurt zit zo'n oltimer zaakje. Cross ik daar ff langs en gelijk die bobine terugbrengen .
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved