Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Yamaha DT startproblemen' (ID 65256).
De reply is geschreven door thedutchrockstar (UserID 22738) op 26-9-2011 19:56.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolrock
[...]
vlotter nagekeken en die beweegt gewoon nog en zit goed vast.
nieuwe bougie ga ik nog proberen maar die ik nu heb is eigenlijk redelijk nieuw. En benzinekraan nakijken dan maar. Eigenlijk had ik hem ook aardig afgesteld en reedt ie beter maar had toch beetje zwart vettige bougie met deels witte mantel en na uitvallen pikzwart en nattig. Hmm compressie laag is zeker denk ik want ik deeed beetje benzine in bougiegat en zelfs toen startte de brommer niet. Maar er zit een nieuw cilinder op.. dus dan heeft vorige eigenaar dus gare zuigerveren gebruikt of gare zuiger of beide.
Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:30 uur.
Dat een bougie net nieuw is betekent eig nog niks, als je lang op een te grote sproeier (rijke afstelling) rijdt dan slaat de bougie vet, dan vonk ie niet goed meer maar dan knettert hij als het ware (miss ook eerst de vonk controleren)
Ik zou inderdaad even kijken naar de cilinder en de zuiger, weinig compressie betekent meestal gare zuigerveren (of ontbrekende zuiger veer)
Maar als ik jou was zou ik eerst vonk controleren...
Is er goeie vonk... dan ligt het niet aan bougie, en dan zou ik maar ff de ontsteking controleren (is ie nog goed afgesteld? 0.7mm volgens kenny empirisch gezien dat ie het dan opeens goed ging doen) Is die goed afgesteld dan zou ik de condensator controleren
Vonkt hij niet of knettert hij (niet tussen de twee puntjes vonken) dan zou ik gewoon een nieuw bougietje pakken en minder rijk afstellen...
Hoop je hier een beetje verder mee te helpen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved