Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Gilera GSM aangeschaft, maar of dit slim was..' (ID 65248).
De reply is geschreven door Padd0 (UserID 23004) op 23-9-2011 23:24.
Inzake de vraag over de motor:
Ik heb nu twee weken avondspits gezien, en ik kom langs twee knooppunten van snelwegen. Veel file. Motoren slalommen met 30 km tussen de file door, terwijl ik er met 65 langsop scheur (filevrij fietspad). Een motorrijder op mijn werk (en woonachtig in mijn woonplaats) vertelde dat hij er 35 minuten over doet in de avondspits. Voor die paar minuten hoef ik geen motor.
Daarnaast woon ik in een winkelstraat, en heb geen eigen garage. De brommert staat dus altijd onafgeschermd buiten, ook een reden dat ik niet te duur wil beginnen.
En ik ben met de lekke binnenband bij vijf brommerwinkels geweest: een 17 inch (130x70) binnenband had geen van allen. Twee boden aan om er één te bestellen, de rest had geen interesse. Nou ja, op één na: die verwees mij naar de motorzaak waar deze bandenmaat gangbaarder is, en ik werd "gelijk" geholpen.
Overigens krijg ik een idee dat die olie die verdwenen is, niet in rook is opgegaan. Bij de koop was de brommer brandschoon, maar er zit nu een grote zwarte cirkel van zwarte troep (15 cm diameter) rond de luchtuitlaat van de cylinder. (de ingang van de uitlaat). Dat plakt nogal, en is nogal olie-achtig. Daarnaast viel me vanavond op, dat ik af en toe -als de wind goed staat- warme benen krijg op de brommer. Een lek in de aansluiting van de uitlaat op de cylinder?
(enne.. U zeggen hoeft niet, BenjamidDG)
Overigens begin ik wel steeds verliefder te worden op de "looks" van het ding. Verleden week, met de lekke band, reed ik stapvoets (nou ja, dertig) naar huis, en moest even stoppen voor de loszittende benzineslang (is nu verholpen, kreeg het tuitje die dag in huis). Drie jochies van een jaar of twaalf kwamen kijken, tot hun moeder riep waar ze bleven. "Mama, we kijken even bij die meneer met die mooie motor!" Zoiets werkt bij mij wel op mijn gevoel...
En ik zie dat ik de ergste blooper niet in de startpost heb staan. Dag 4: Ik rijdt een stuk tussen twee dorpen in, net 40 km geleden getankt. Van een gangetje van 55 km per uur, begint het ding te hoesten, houdt in, en begint zwaar op de motor te remmen. In tien seconden sta ik stil, midden in een bos langs de snelweg. Het benzineslangetje zit vol lucht. K*t! (koekjes uit Tilburg) Tank leeg!
Ik heb zes kilometer gelopen met het ding in 1:10. Een beetje sadistisch kwam ik langs een tankstation langs de snelweg, maar er loopt een sloot langs de snelweg, dus daar kon ik niet bij). Veel te laat op mijn werk. Collega's uitgelegd dat dit waarschijnlijk kwam door die losschietende benzineslang, tot er een vraagt: "Heb jij geen noodtank?". Hij loopt mee naar de brommerstalling, en laat de tweede stand van het benzinekraantje zien......." Dempt! En les 2 uit deze morgen was dat ik even moest leren tanken. Ik ben gewend het tankpistool helemaal in te steken, en ik dacht 5 liter getankt te hebben de vorige keer, maar met telebankieren zag ik dat dat 5 euro was...
Maar goed, even terug. Er wordt meerdere keren geadviseerd om te verkopen, en iets van rond de 1000 euro te kopen. Dat wordt interessant als ik voor nog ongeveer 500 euro aan onderhoud kan verwachten. Zou het normaliter zo'n vaart lopen? Ik rijdt 250 km per week, hij start bij de eerste kickstart, heeft 20.000 op de teller staan (of x20.000?), is roestvrij, velgen, buitenbanden en schijfremmen in goede conditie. Motortechnisch ben ik niet onderlegd, dus ik kan alleen op het enigszins "zenuwachtige geluid" boven de 6.5K aan toeren afgaan.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved