Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Suzuki tsx spuit naft tussen kop en cilinder' (ID 65183).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 11-9-2011 22:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-cross
[...]


m8 erin, dan moet dat dus uitgeboord worden, hm best goed idee, zelf nog niet eens aan gedacht


jup, hoeft niet moeilijk te doen, gewoon de originele gaten in je carter voorzichtig en recht uitboren, maar dat is vrij makkelijk want je moet naar 6,4mm (dus 6,5 nemen desnoods kopen) voor m8 dus dat is maar een tikje groter. de kans dat je scheef gaat is dan nog kleiner dan 0. Dan rustigaan tappen, rekening houden met dat je tap onderin niet veel afneemt (naait je tapeind mooi in vast, zie maar als een voordeel)

Cilinder en kop moet je wel even opboren naar 8mm voor een snug fit. Komt verder prima uit met koelribben en gereedschap en shit.

Ik kreeg het voor elkaar toen ik 15 was vlgs mij, en toen had ik waarschijnlijk net zo weinig ervaring met dit soort dingen als de gemiddelde BFer, maar dit is wel de manier om dingen te fixen.

Voorkeur ligt bij tapeinden die niet over de hele lengte schroefdraad hebben (weet niet of honda die heeft en of dat allemaal overeenkomt, gaat iemand je hier vast vertellen want iedereen heeft een kaal blok in de schuur liggen) maar ik heb gewoon een meter tapeind bij de praxis gehaald voor een euro en dat heeft het prima gehouden.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved